تعریف روابط عمومی
«روابط عمومي»، نوع ديگري از عملكرد مديريت است كه به ايجاد و حفظ خط‌ مشي‌هاي متقابل در زمينه شناخت و پذيرش روابط كمك كرده و موجب همكاري سازمان با مخاطبان آن مي‌شود. همچنين روابط عمومي شامل چگونگي اداره مشكلات يا مسائل سازمان است كه به مديريت سازمان كمك مي‌كند تا از افكار عمومي آگاهي يابد و به آنها پاسخ گويد و نيز مشخص مي‌كند كه مديريت براي تأمين منافع عمومي چه وظايفي دارد و از سوي ديگر، مديريت سازمان را در اعمال تغييرات مؤثر و استقبال از گرايش‌هاي مختلف ياري مي‌دهد و در اين زمينه از تحقيق و نيز فنون ارتباطات به گونه‌اي كه با اصول اخلاقي سازگار باشد استفاده مي‌كند.

روابط عمومی در واقع یک هنر و علم است که دورن و برون سازمان را به هم پیوند میدهد.


وظایف روابط عمومی :

1) تهیه عکس و اخبار از آخرین مراسم ،مناسبتها و جلسات
3) نظارت و کمک در تهیه مقدمات جهت برگزاری جشن ها ،کنفرانس ها ،سمینارها و تهیه گزارش از آنها
4) اطلاع رسانی از اخبار و مطالب تهیه شده از طریق سایت روابط عمومی
5) آگاه ساختن دیگران از پیشرفت ها و نتایج برنامه ها و فعالیت ها دانشکده از طریق ارائه گزارش
6)هماهنگی و همکاری در برپایی مراسم بزرگداشت اساتید ،معارفه و تودیع مدیران و ...
7) هماهنگی با وزارت متبوع در خصوص اجرای برنامه های درخواستی
8)هماهنگی و همکاری در تهیه و توزیع هدایا مربوط به روز استاد ، روزدانشجو ، لوح تقدیر و ...



 
تاریخ آخرین بروزرسانی   :  1395-11-5 9:40        برو بالای صفحه نسخه قابل چاپ